Identifikovanie spravania zakaznika znamena: identifikovania vhodneho prod. pre zakaznika, vyhotovenie ziadaneho produktu,komunikacia produktu, udrzanie zakaznika, sprostriedkovanie produktu.

Faktory ovplyvnujuce mark. manazment: zmeny v preferenciach spotrebit, vyostrenie konk. boja, potreba hospodarn a efektivnosti, rozmach inform. technologii.

Realizacia mark. koncepcie znamena respektovat meniace sa potreby zakaznika, konk boj znackovych produktov, novu organizaciu distribucnych ciest. Toto vsetko prostriednictvom: reingeneerig, outsourcing, e-commerce,benchmarkong,dodavatelske partnerstva, vztah marketing, etc.

Najnovsie trendy v mark. manazment: skusenostny mark, marketing vztahov so zakaznikmi,reverzny marketing,holisticky marketing,lovemarks marketing,scenicky marketing,zazitkovy marketing,virtualny marketing.

2.Prognozovanie marketingovych aktivit v org

-pre uspesne napredovanie firmy ->nasledovne market activity: sledovanie najnovsich trendov v mark. prostredii podniku, analiza trhu, realizacia market. prieskumu trhu,testovanie trhu,segmentacia trhu, hladanie novych sposobov budovania konk vyhody,merketingove plany pre obsluenie trhu.

Ulohou MIS je zhromazdovanie, triedenie, analyza, vyhodnotenie a poskytovanie market info mark manazerom. Chyby: zavadzajuce otazky, podytovanie vsetkych, nejednoznacne stanoveny ciel, ignoracia Paret pravidla (20/80). Spravne: stanovenie ciela a problem prieskumu, spracovanie planu prieskumu, realizacia prieskumu, zahrnutie vysledku prieskumu. Zber info prostrednictvom najcastejsie dopytovanim, pravidla: jednoduche a kratke otazky, minimum otvorenych otazok, nezavadzacie otazky, oslovit spravnych respondentov, oslovit dostatocne mnozstvo respondentov.

Testovanie Trhu: obmedzenie alebo docasne umiestnenie produktu ->zhodnotenie reakcie, najcastesie pouzivane formy: inzercia, vzorky, propagacne materialy, neformalna distribucna skupina, roznasanie letakov, vystavy a veltrhy, pilotne studia.

Segmentacia trhu: demograficka,geodemograficka,podla spravania,psuchograficka,vernostna.

Konkurencna vyhoda: Diferenciacia, ak je dolezita,vyrazna,vynimocna,nenapodobitelna,cenovo dostupna a ziskova.

Marketingovy plan pozostava z: zhrnutie, analyza trhovej situacie, marketingove ciele, marketingova strategia (produktova, cenova, distribucna, mark komun), operativne plany, market rozpocet,plan kontroly.

3.Co vieme o nasich zakaznokoch

Vztahovy resp relacny mark->usiluje sa o vytvaranie silnych ekonomickych a socialnych vazieb s dolezitymi zakaznikmi na baze ponuky vysokokvalitnych individualizovanych rieseni kt. prinasaju zakaznikovi vynimocnu hodnotu za prijatelnu cenu.Transakcny marketing-relacny marketing.

Proces rozvoja zakaznikov: potencialny zak, zak nakupujuci prvy krat, opakovany zak, klient,stuoenci,partneri.

Rozvoj a zlepsovanie vzajomnyvh vztahov results in posilnenie partnerstva a oslabenie konkurencie prostrednictvom: osobna dovera, vstupne bariery pre konk, vystupne bariery pre zakaznika, projekty spolocneho podnikania. Spotrebitelska hodnota: rozdiel medzi T spolu cenou a T spolu hodnotou. Spravne stanovena hodnota produktu: rovnovazny vztah medzi vnimanymi prinosmi a vnimanymi obetami. Vnimane prinosy: standardne, odvodene z mat. vlastnosti produktu, rozsirene (z abstraktnych vlastnosti).

CRM: marketingova strategia, centrum pozornosti – zakaznik, pomaha oslovit, obsluzit a udrzat si najlepsich = najziskovejsich zakaznikov. Vyhody CRM: identifikacia key customers, efekt, rozdiel zdrojov, detailny profil klienta, produkty – indiv poziadavky zakaznika. Tvorba podnikovej koncepcie CRM: def key aspects rozvoja obch aktivit, zoznam aktivit/procesov riadenia vztahu so zakaznikmi, test = zberu a vyuzitia info o customers, volba nastrijov, iteracia?

CRM strategia integruje procesy marketing, obchodu a sluzieb. Produkty su chapane ako procesy. KCRM – klucovy zakaznik – vysoky kupny potencial, komplexne nakupne spravanie zakaznika, ochota zakaznika vstupit do dlhodobeho partnerstva s dodavatelom. Prostrednictvom strat. KCRM mozeme: rozsirit podnikanie o novy vyrobok, zvysit pridanu hodnotu, ziskat veduce postavenie na trhu, udrzat existujucich zakaznikov, drzat konkurenciu pod kontrolou, vymedzenie cieloveho podnikania.

Etapy rozvoja obchodoveho vztahu so zakaznikmi: predbezna faza, rana faza, stredna faza, partnerska, synergicka, rozpojena.Principy pri realizacii strategie starostlivosti o key customers: otvorenost, proaktivita, ferovost, poznanie customers. Vyhody starostlivosti o key customers: lower costs, higher sales, uzke obchodne vztahy so zakaznikmi -> vplyv na jeho rozhodovanie, efektivna vzajommna komunikacia a koordinacia. Nevyhody – rizika; zranitelnost podniku(zavislost na zak, zneuzitie), strata mensich klientov ->velky potencial.

Strategia customer value: zakaznikova atraktivita pre podnik pocas celej doby existencie daneho vztahu.Vychadza z: ziskova marza zo zakaznika a retention rate. Na zaklade analyzi ziskovosti a CLV: portofolio ochrany, rozvoja, zmeny.

Atraktivnost zakaznika podla: objemu odbytu, rast zakaznika, medzinarodny potencial, sezonnost a hosp cyklus, vztahy s dodavatelmi, organizacna struktura, zaujem konkur o obchody s tymto zakaznikom, potencial pre obojstrannu ziskovost.

Na zaklade atraktivity zakaznika -> strategia voci key customers: strategia rozvoja, obrany, udrzania,ustupu.

Vypracovanie rozvojoveho planu pre key customers: zhrnutie, profil zak,  trendovost obch so zak, hlavne obch ciele, urcenie potreby zdrojov, zakaznicky team, kontrola vysledkov, analyza konkurencii. Kriteria atraktivnosti zakaznika: potencial – trzby, financna stabilita, pozicia zak na trhu, trend rastu zak, potreba podpory zo strany dodav, ziskovost zak, koncentracia konkurencii.

4.Trhove analyzy ako nastroj grow konk schopnosti podnikania na trhu.Podla spravania konk na trhu: 1. Strukturalna perspektiva, 2. Perspektiva podla strategiskeho spravania konk.

1.Struktura odvetvia – pocet podnikajucich a diferenciacia produktov (cisty monopol, cisty oligopoly, monopolisticka konkurencia, dokonala konkurencia), vstupne bariery a bariery mobility, vystupne barierya bariery zmensovania odvetvia, struktura nakladov, vertikalna integracia, globalizacia.5 konkurencnych sil horizontalnej a vertikalnej konkurencii – 5 hybnych sil odvetvia ovplyvnujucich jeho atraktivnost: 1. riziko vstupu novych podnikov (s hlad zdrojov vstupnych barier): vyhodu z velkosti, diferenciacia produktu, kapitalova narocnost, jednorazove naklady, pristup k distribucnym kanalom, vladna politika, nakladove vyhody, ocakavana reakcia konkurentov. 2. riziko rastucej sily a kompetentnosti zakaznikov, 3. hrozba substitucnych vyrobkov, 4, riziko konkurencnej rivality (konkurenciu mozu vytvarat pocet a odlisnost konkurentov, miera rastu odvetvia, fixne a skladovacie naklady, diferenciacia vyrobkov, bariery vystupu z odvetvia) 5. riziko rastucej sily dodavatelov.

2.4 kategorie konkurencie odvodene od koncepcie produktovej substituciepodla segment znacka, podla produktovych tried,podla nositelov funkcii, podla generickych produktov. Strategicke skupiny – skupiny podnikov kt v najdolezitejsich bodoch sleduju rovnaku alebo velmi podobnu strategiu: uplatnovanie podobnych mark strategii v danom case, podobne charakteristiky, disponovanie podobmyni schopnostami a cielmi. Charakteristicke znaki strategickych skupin: 1.Bariery mobility – tri oblasti vzniku: trhove aspekty, ramcove podmienky v odvetvi, strukturalne znaky samostatneho podniku, 2. Velkost ich vyjednavacej sily, 3.Hrozba zo strany substitucnych produktov, 4, konkurencia medzi firmami.

Mozne konkurencne postavenia podnikov na trhu: dominantne, silne, vyhodne, udrzatelne, slabe, neudrzatelne. Pri analyze konkurencie je vhodne sledovat: podiel na trhu (share of market), podiel na povedomi ( share of mind), podiel na lojalite, oblube u zakaznikov (share of heart).Profily reagovania konkurenta: pomaly konkurentselektivny konkurent, agresivny, utocny konkurent, stochasticky konkurent.

4,Tvorba konkurencnych strategii

Konkurencne strategie podla M. Portera: nakladove vodcovstvo, diferenciacia(doraz na konkretny nastroj ci prvok mark mixu, kt zakaznik povazuje za dolezity a zaroven poskytuje racionalnu zakladnu pre ziskanie konkurencnej vyhody), koncentracia a specializacia. Dvojite strategie: outpacing (strategia predbehnutia), strat cena-mnozstvo.

Miles & Snow: defender, avalyser, prospector, reactor

Kotler & Bluniel:vodca na trhu (40%), vyzyvatel (30%), spoluputnik (20%), strbinar (10%)

6 defenzivnych strategii vodcu na trhu: pozicna obr, bocna obr, obr preventivnym uderom, protiofenzivna obr, mobilna obr, ustupujuca obr.

5 utocnych strategii vyzyvatelia: frontalny utok, bocny utok, utok obkolesenim, utok obchvatom, technologicky utok, partizansky utok?

4 strategickych spoluputnikov: upravovatel, imitator, klonovatel, podvodnik.

Strbinar – mensia firma, posobi len na urcitych ciastkovych trhoch. Obsadzuju trhove strbiny, ktore uspesne obsluhuju prostrednictvom roznych typov specializacii. Strbina musi byt dostatocne velka (rentabilna), mat dostatocny rastovy potencial, nesmu o nu mat zaujem velki konkurenti. Specializuju san a konecneho uzivatelia,, vertikalnej specializacie, spec na objednavky, sluzby, distribucna specializacia.

6. Co sa zmenilo v produktovej strategii podnikov

Produktova strategia – sposob koordinacie rozhodnuti ktore sa tykaju predovsetkym vlastnosti produktu, kvality, vyhotovenia, design-u, znacky, obalu, etikety a sluzieb podpporujucich product.

Inovacna politika je rozhodujucou sucastou produktovej strategie podniku; inovacia predstavuje kreativny process, vysledkom ktoreho je invencia a implementacia novych napadov.

Nove produkty – originalne produkty, produkty nove pre vyrobcu, rozsirenie existujuceho radu produktov, zdokonalenie existujuceho produktu, rozsirenie aplikovanych moznosti podnikovych produktov.

Inovacny process – zrod napadov, predvyber napadov, spracovanie a testovanie koncepcie (myslienka, koncepcia produktu, image produktu), spracovanie marketingovej strategie, podnikatelska analyza, vyvoj produktu, testovanie na trhu, komercionalizacia.

Dizajn -> obal musi: pritazovat pozornost, predvadzat product, zdoraznovat podnikovu identitu, splnat poziadavky zakona, splnat poziadavky ziv prostredia, ochrana pri skladovani a preprave, cena

9 faktorov pre uspech inovacii sluzieb: moznost racionalizacii obchodneho modelu, rozsiahly manazment spotrebitelskeho zazitku, investicii do vykonnosti zamestnancov, diferenciacia znacky, inovativny sampion, vacsi uzitok pre zakaznikov, realizovatelnost,  priebezna strategicka inovacia.

Znacka: meno, nazov, znak, zmyslom je odlisenie vyrobkov & sluzieb od konkurencie. Pozostava z : identifikovatelnosti, entity, specifickeho prislubu, hodnoty (charakteristiky & pridane hodnoty). Znacka musi dalej splnat nasledujuce podmienky: product vysokej kvality, dodatocne sluzby na najvyssej urovni, prvy na trhu = tvorba uspesnej znacky, odlisnost & specificky prinos, dlhodoba & trvala komunikacna podpora, pri sluzbach -> interny marketing.

Znacka poskytuje: funkcny uzitok, emocionalny uzitok, uzitok zo sebavyjadrenia. Spotrebitelia podla intensity vztahu k znacke: ignorant, neveriaci, vahajuci, veriaci, milujuci. Znaky najhodnotejsich znaciek sveta: poznanie, konzistentnost, emocie, jedinecnost, prisposobilost. Rozhodnutia v procese budovania znacky: rozh. o znacke, o sponzorovi (zn vyrobcu, dictributora, kombinovana znacka, licencna znacka),o type znacky (individualna znacka, vseobecna rodinna znacka pre vsetky produkty, samostatna rodinna znacka pre produkty, kombinacia mena podniku I individ. znacky. menom), o strategii riadenia (rozsirenie produktoveho radu, rozsirenie znacky, multiznacky, nove znacky, spojene znacky), o zmene pozicie znacky.

Strategia tvorby znacky: 1. vyber mena znacky: premietnutie vlastnosti prod alebo sluzby, lahko vyslovitelny, rospozn a zapom nazov, character. odlisovacia funkcia, lahko prelozitelny nazov, reg a pravna ochrana. 2. Tvorba identity znacky: atributy, prinosy, podnikove hodnoty, osobnost, uzivatelia. Zakl perspektivnej identity znacky: zn ako product, ako organizacia, ako osoba, ako symbol.

Subor nastrojov k posilneniu image-u znacky: inherentne slovo, slogan, farby, symboly a loga, subor historiek.

Poziciovanie znacky->presvedci zakaznika ze pre danu znacku neexistuje rovnocenny substitut.Sposoby: na zaklade benefit, atributov,cielenia,ceny,distribucie,pouzitia/aplikacie.

Rebranding – process ked zacneme product s istou znackou distribuovat pod odlisnou identitou. Identitu podniku meni ciastocne alebo uplne. Robi sa prostriednictvom zmeny sirky alebo hlbky znacky, inovaciou, repositioningu, revitalizacie.

7.Marketingova logistika – tovarova logistika

Logistika – disciplina, zaobera sa celkovym planovanim, optimalizaciou, koordinaciou, synchronizaciou a kontrolou aktivit, kt zretazenie results in dosiahnutie konecneho efektu.

Marketingova logistika – planovanie, implementacia a kontrola fyzickeho toku materialov, hotovych produktov taka by sa splnili poziadavky zakaznika a ziskovosti. Struktura marketingovej logistiky: oblast nakupu a predaja obch. podniku, oblast zasobovania, odbytova logistika. Moderne trendy v logistike:Supply Chain Management (koordinovana spolupraca dodavatelov, producentov a obchodu v tovarovej logistike), Efficient Consumer Response (efektivna reakcia na poziadavky a dopyt spotrebitelia) -> zahrna strategie: efficient replenishment (doplnovanie zasob), efficient assortiment, efficient promotion (ef. komunikacne aktivity), efficient product introduction (ef. zavadzanie produltu na trh), Category Management: process kooperacie medzi vyrobcami a obchodom, spotr. D (celkove naklady na distribuciu) sa stave centrom rozhodovania a cinnosti vsetkych zainteresovanych podnikatelskych subjektov. Cielom je upevnit vztahy medzi dodav a maloobchodnikom, vytvorit vyssi nakupny comfort pre zakaznika. D=TC na prepravu+TFC na skladovanie + TVC na skladovanie + C na ciste obraty z dovodu AV oneskorovania dodavok.

Objednavkove obdobie: vsetky cinnosti medzi podanim objednavky a dodavkou tovaru prijemcovi. Dodavkovy cas: casove rozpatie medzi prevzatim a splnenim dodavky. Dodavkova pripravenost: schopnost realizovat v def casovych usekoch a dod mnozstvach objednavky. Dodavkova spolahlivost: stupen spolahlivosti, ktorym sa splnaju dodavky. Objednavkova pripravenost: stav zasielky pri jej prichode do skladu zakaznika. Dodavkove modality: pisane a penisane pravidla v obrate tovaru v styku so zakaznikom. Skladové hospodárstvo - Zahŕňa procesy preberania tovaru z výroby, vlastných alebo iných skladov až po odovzdanie tovaru do skladov zákazníka.Cieľ odbytu pre logistiku je splnený až vtedy, keď tovar patrí zákazníkovi a keď za tovar a službu zákazník zaplatil. Skladový systém - výpočet počtu skladov, ich centralizáciu alebo decentralizáciu, alebo mix-systémy, typy skladov ako technické, halové, výškové, prevádzkové zásobovacie sklady, sklady pre komisionovanie atď.Organizácia prevádzky skladov - plánovanie a organizáciu priebehu skladových operácií, integráciu činností vo vnútornom usporiadaní, dodacie časy , automatizáciu procesov atď. Skladovaním - činnosť tvorby a udržiavania zásob. Zahrňuje všetky rozhodnutia týkajúce sa stavu zásob a faktorov, ktoré ovplyvňujú ich výšku. Skladovanie zásob - funkcie:prekleňovacia funkcia vyrovnáva kolísanie v oblastiach nákupu, výroby a predaja. poistná funkcia – zásobovanie pri neočakávanom zvýšení dopytu,triediaca funkcia – triedenie zásob podľa ich významovej dôležitosti pre tvorbu obratu firmy  a dodávkovej služby zákazníkom,ponuková, predvádzacia funkcia – súčasť ponukového procesu predaja,špekulatívna funkcia – špekulatívne nákupy  realizované pri očakávaní budúceho zvyšovania cien.Z hľadiska spotrebiteľa :funkcia flexibility – pružného prispôsobovania sa požiadavkám spotrebiteľov a zosúladenia ponuky a dopytu,funkcia rýchlosti dodania – rýchle dodanie tovaru zákazníkovi zo skladu, rýchle skompletovanie dodávky na základe objednávky zákazníka,substitučná funkcia – v prípade nedostatku určitého druhu tovaru ponúknuť zákazníkovi substitučný produkt, ktorý je momentálne na sklade. Distribučné centrum je zamerané na spotrebný tovar a logistické centrum na všetok tovar vo väzbe na domácich i zahraničných dodávateľov a odberateľov.

Distribučné centrum je jednak metóda distribúcie a tiež veľkoplošný, veľkokapacitný sklad vybavený špičkovou technológiou, informačným a komunikačným systémom,  ktorého činnosť je orientovaná na: minimalizáciu potrebnej skladovej plochy pre jeden druh tovaru (sortiment), na minimalizáciu času potrebného na skladovanie, na prijímanie dodávok tovaru od rôznych dodávateľov a na minimalizáciu času ,na vybavovanie objednávok rôznym zákazníkom. Úlohou distribučného centra nie je skladovanie, ale manipulácia s tovarom a jeho transformácia. Pre túto činnosť sa používa odborný výraz cross-docking.

Rozhodovanie o výške zásob.Zásoby - určitá časť vyrobených úžitkových hodnôt, ktoré sú dočasne vyňaté z kolobehu smerujúceho k uspokojeniu určitých potrieb. ide o dva dôležité rozhodnutia:

1)         kedy treba doobjednať a 2) aké veľké množstvo tovaru treba doobjednať.

Vybranie vhodneho typu dopravy na zaklade: rychlosti,frekvencie dodavok, spolahlivosti, vhodnosti, dostupnosti, nakladov, ceny.

Vyhody viacdimenzionalneho marketingu: zvysenie pokrytia trhu, znizovanie distribucnych nakladov, prisposobenie na zakaznika v predaji.

5 uloh kt mozu zaujat clenovia distribucnej cesty pocas posobenia na trhu: insideri, bojovnici, komplementari, vonkajsi inovatori,etc.

Sposoby riadenia konfliktov: prijatie nadradenych cielov, vymena pracovn. medzi 2 a viac urivnami distr. cesty, spolocne clenstvi v obch organ a vzajomna spolupraca, arbitraz.

8. Ako urcit spravnu cenu?

Interné faktory ovplyvňujúce rozhodovanie o cenách

Ciele marketing - Príklady vzťahov všeobecne platných firemných cieľov a ceny: Prežitie, Maximalizácia bežného zisku,Maximalizácia trhového podielu, Vodcovstvo v oblasti kvality produktov.

Stratégia marketingového mixu - Ak je cena kľúčovým faktorom na určenie pozície, potom bude práve ona silne ovplyvňovať rozhodnutia o ostatných prvkoch marketingového mixu.

Náklady

Externé faktory ovplyvňujúce rozhodovanie o cenách

Trh a dopyt - Náklady vymedzujú dolnú hranicu cien, kým trh a dopytu hornú hranicu cien. Aby sme identifikovali skutočný vzťah medzi cenou a dopytom je treba určiť cenovú citlivosť dopytu: Vplyv mimoriadnej spotrebiteľskej hodnoty, Vplyv povedomia o existencii substitútov,Vplyv obtiažnej porovnateľnosti,Vplyv pomeru ceny k celkovým výdajom, Vplyv už skôr vynaložených nákladov,Vplyv závislosti ceny a kvality

Ceny a ponuka konkurencie -  Firma potrebuje poznať cenu a kvalitu každej ponuky konkurenta. Firma potrebuje tiež odhadnúť reakciu konkurencie na jej cenu

Ostatné faktory vonkajšieho prostredia - inflácia, boom alebo recesia, úrokové sadzby.

Všeobecné prístupy k určovaniu cien – 1.Nákladovo orientovaná tvorba cien (Tvorba cien prirážkou) 2.Ceny orientované na zákazníkov(kupujúceho vnímanie hodnoty)3.Ceny založené na konkurencii:

Špecifiká tvorby cien produktového mixu

Pri určovaní cien produktového radu musí manažment rozhodnúť o odstupňovaní cien jednotlivých produktov. Cenové stupne by mali brať do úvahy rozdielne náklady produktov, hodnotu, ktorú kupujúci priznávajú rozdielom ich vlastností a ceny konkurencie

Stanovenie cien nepovinného príslušenstva. Mnohé firmy ponúkajú spolu s hlavným produktom výberové alebo doplnkové sprievodné produkty. Určovanie cien týchto doplnkov je problém cenníkových cien.

tanovenie cien komplementárnych produktov. Firmy, ktoré produkujú výrobky využiteľné len spolu s hlavným produktom, uplatňujú stanovenie cien komplementárnych produktov (žiletky, filmy do kamery a software počítačov).

Stanovenie cien vedľajších produktov. Stanovenie cien produktových súborov.

Cenová diferenciácia: 1.Cenová diferenciácia podľa spotrebiteľských segmentov 2. podľa modifikácii produktu 3, podľa miesta 4 podľa času

Tvorba cenovej stratégie v rámci cenovej politiky podniku sa tiež výrazne líši v závislosti od toho, v akom štádiu sa produkt nachádza: Štádium uvedenia produktu na trh. Štádium rastu produktu. Štádium zrelosti. Štádium nasýtenia Pokles a úpadok.

9.Efektivne riadenie procesov predaja

Novy model: 40% - budovanie atmosfery dovery, 30% - odhalenie skutocnych potrieb zakaznika, 20% - predajna prezentacia, 10% - uzatvorenie zmluvy.

Merchandising – zaobera sa spravnym sposobom vystavenia tovaru, koncepcia optimalnej prezentacie tovaru a komunikacie na mieste predaja.

Predaj – umenie ziskavat zakaznikov, resp. presvedcovat ludi ze prave dany vyrobok alebo sluzba ma ovela vyssiu hodnotu nez jeho cena. Formy predaja – v maloobchode, osobny predaj, telefonicky predaj, predaj na veltrhoch a vystavach, online predaj

10. Otestujte vztah a implementujte rozhodnutia do praxe

Pri implementacii mark. planu: segm trhu, zakaznicke potreby, poznanie hlavnych konkurentov, zam, dodavatelia, distrib & zak partneri, system odhalovania prilezitosti, mark planovaci system, kontrola mixu produktu a sluzieb, vybudovanie silnej znacky prostrednictvom najefekt kom kanalov, marketingove vedenie, technologii zariadenia -> konk. vyhody.

Pre rezervaciu miesta v konkr casopise alebo novinach treba brat do uvahy: cenu za inzerciu, umiestnenie inzeratu, graficku upravu inzeratu, podtvrdenie rezerv miesta, dokladovy vytlacok. Dobry akcidentovy inzerat: zahlavie inzeratu, vizualna schema, hlavny ciel inzeratu, vyzva na akciu, nazov, adresa, logo.

11.Marketingovy audit – nastroj zvysovania marketingovej vykonnosti org.Komplexne, systematicke, nezavisle a pravidelne hodnotenie market. prostredia organiazacie, jej cielov, strategii a aktivit; Ciel: urcenie problemovych oblasti, prilezitosti a navrhnutie opatreni, kt by viedli k rastu marketingovej vykonnosti organizacie;

Ostatne typy auditu: audit financnych vykazov, audit zhody, audit operacii a audit vykonnosti. Zlozky mark auditu: audit mark prostredia, strategii,organizacie,systemov,productivity,funkcii.

Mark audit mozno zostavit niekolk sposobmi: auto audit, horizontalny audit, vertikalny audit, jednozarove zostavenie aud komisie v ramci org, vonkajsi audit. Pred zahajanim mark auditu je potrebne zistit ci su mark planovaci system, mark informacny system a mark kontrolny system zavedene a funkcne.

Riziko auditu – pravdepodobnost ze urcita udalost alebo jav bude mat negativny dopad na overovany subjekt, uzivatelia alebo auditora. Hodnotiace kriteria mark auditu musia vykazovat nasledne znaky: spolahlivost, objektivita, uzitocnost, dobru definovatelnost, dostupnost, komplexnost, akceptovatelnost.

Standardna struktura auditorskej spravy obsahuje: resume, uvod, koncepciu auditu, opis predmetu auditu, zistenia auditu, zavery auditu, odporucania pre auditovany subject a navrh opatreni.

Volba auditorskej spravy: informacie o tom, co audit zistil, presvedcenie uzivatelia spravy o dolezitosti zisteni, privedenie mng-tu k zmenam a napravam.