Identifikovanie spravania zakaznika
znamena:
identifikovania vhodneho prod. pre zakaznika,
vyhotovenie ziadaneho produktu,komunikacia produktu, udrzanie zakaznika,
sprostriedkovanie produktu.
Faktory ovplyvnujuce
mark. manazment: zmeny v preferenciach
spotrebit, vyostrenie konk. boja, potreba hospodarn a
efektivnosti, rozmach inform. technologii.
Realizacia mark. koncepcie znamena respektovat
meniace sa potreby zakaznika, konk boj znackovych produktov, novu organizaciu
distribucnych ciest. Toto vsetko prostriednictvom: reingeneerig, outsourcing,
e-commerce,benchmarkong,dodavatelske partnerstva,
vztah marketing, etc.
Najnovsie trendy v mark. manazment: skusenostny mark,
marketing vztahov so zakaznikmi,reverzny marketing,holisticky marketing,lovemarks
marketing,scenicky marketing,zazitkovy marketing,virtualny marketing.
2.Prognozovanie marketingovych aktivit v org
-pre uspesne napredovanie firmy ->nasledovne market activity:
sledovanie najnovsich trendov v mark. prostredii
podniku, analiza trhu, realizacia market. prieskumu
trhu,testovanie trhu,segmentacia trhu, hladanie novych sposobov budovania konk
vyhody,merketingove plany pre obsluenie trhu.
Ulohou MIS je zhromazdovanie,
triedenie, analyza, vyhodnotenie a poskytovanie market info mark manazerom. Chyby: zavadzajuce
otazky, podytovanie vsetkych, nejednoznacne stanoveny ciel, ignoracia Paret
pravidla (20/80). Spravne: stanovenie ciela a problem prieskumu, spracovanie
planu prieskumu, realizacia prieskumu, zahrnutie vysledku prieskumu. Zber info
prostrednictvom najcastejsie dopytovanim, pravidla: jednoduche a kratke otazky,
minimum otvorenych otazok, nezavadzacie otazky, oslovit spravnych respondentov,
oslovit dostatocne mnozstvo respondentov.
Testovanie Trhu: obmedzenie alebo
docasne umiestnenie produktu ->zhodnotenie reakcie, najcastesie pouzivane
formy: inzercia, vzorky, propagacne materialy, neformalna distribucna skupina,
roznasanie letakov, vystavy a veltrhy, pilotne studia.
Segmentacia trhu: demograficka,geodemograficka,podla spravania,psuchograficka,vernostna.
Konkurencna vyhoda: Diferenciacia, ak je
dolezita,vyrazna,vynimocna,nenapodobitelna,cenovo
dostupna a ziskova.
Marketingovy plan pozostava z: zhrnutie,
analyza trhovej situacie, marketingove ciele, marketingova strategia
(produktova, cenova, distribucna, mark komun), operativne plany, market
rozpocet,plan kontroly.
3.Co vieme o nasich zakaznokoch
Vztahovy resp relacny mark->usiluje sa o vytvaranie silnych ekonomickych a socialnych vazieb s
dolezitymi zakaznikmi na baze ponuky vysokokvalitnych individualizovanych
rieseni kt. prinasaju zakaznikovi vynimocnu hodnotu za prijatelnu cenu.Transakcny marketing-relacny marketing.
Proces rozvoja zakaznikov: potencialny zak, zak
nakupujuci prvy krat, opakovany zak, klient,stuoenci,partneri.
Rozvoj a
zlepsovanie vzajomnyvh vztahov results in posilnenie partnerstva a oslabenie konkurencie prostrednictvom: osobna dovera,
vstupne bariery pre konk, vystupne bariery pre zakaznika, projekty spolocneho
podnikania. Spotrebitelska hodnota:
rozdiel medzi T spolu cenou a T spolu hodnotou. Spravne stanovena hodnota
produktu: rovnovazny vztah medzi vnimanymi prinosmi a vnimanymi obetami.
Vnimane prinosy: standardne, odvodene z mat. vlastnosti
produktu, rozsirene (z abstraktnych vlastnosti).
CRM: marketingova strategia, centrum
pozornosti – zakaznik, pomaha oslovit, obsluzit a
udrzat si najlepsich = najziskovejsich zakaznikov. Vyhody CRM: identifikacia key customers, efekt, rozdiel zdrojov,
detailny profil klienta, produkty – indiv poziadavky zakaznika. Tvorba podnikovej koncepcie CRM: def key
aspects rozvoja obch aktivit, zoznam aktivit/procesov riadenia vztahu so
zakaznikmi, test = zberu a vyuzitia info o customers, volba nastrijov,
iteracia?
CRM strategia integruje procesy marketing, obchodu a sluzieb. Produkty
su chapane ako procesy. KCRM
– klucovy zakaznik – vysoky kupny potencial, komplexne nakupne spravanie
zakaznika, ochota zakaznika vstupit do dlhodobeho partnerstva s dodavatelom. Prostrednictvom strat. KCRM mozeme: rozsirit podnikanie o
novy vyrobok, zvysit pridanu hodnotu, ziskat veduce postavenie na trhu, udrzat existujucich zakaznikov, drzat konkurenciu
pod kontrolou, vymedzenie cieloveho podnikania.
Etapy rozvoja obchodoveho vztahu so
zakaznikmi:
predbezna faza, rana faza, stredna faza, partnerska, synergicka,
rozpojena.Principy pri realizacii strategie starostlivosti o key customers:
otvorenost, proaktivita, ferovost, poznanie customers. Vyhody starostlivosti o key customers: lower costs, higher sales,
uzke obchodne vztahy so zakaznikmi -> vplyv na jeho
rozhodovanie, efektivna vzajommna komunikacia a koordinacia. Nevyhody – rizika;
zranitelnost podniku(zavislost na zak, zneuzitie),
strata mensich klientov ->velky potencial.
Strategia customer value: zakaznikova atraktivita
pre podnik pocas celej doby existencie daneho vztahu.Vychadza z: ziskova marza
zo zakaznika a retention rate. Na zaklade analyzi ziskovosti a CLV: portofolio
ochrany, rozvoja, zmeny.
Atraktivnost zakaznika podla: objemu odbytu, rast
zakaznika, medzinarodny potencial, sezonnost a hosp cyklus, vztahy s
dodavatelmi, organizacna struktura, zaujem konkur o obchody s tymto zakaznikom,
potencial pre obojstrannu ziskovost.
Na zaklade
atraktivity zakaznika -> strategia voci key customers: strategia rozvoja,
obrany, udrzania,ustupu.
Vypracovanie
rozvojoveho planu pre key customers: zhrnutie, profil zak, trendovost obch so zak, hlavne obch
ciele, urcenie potreby zdrojov, zakaznicky team, kontrola vysledkov, analyza
konkurencii. Kriteria atraktivnosti
zakaznika: potencial – trzby, financna stabilita, pozicia zak na trhu, trend rastu zak, potreba podpory zo strany
dodav, ziskovost zak, koncentracia konkurencii.
4.Trhove analyzy ako nastroj grow konk schopnosti podnikania na
trhu.Podla
spravania konk na trhu: 1. Strukturalna perspektiva, 2. Perspektiva podla
strategiskeho spravania konk.
1.Struktura
odvetvia – pocet podnikajucich a diferenciacia produktov (cisty monopol, cisty
oligopoly, monopolisticka konkurencia, dokonala konkurencia), vstupne bariery a
bariery mobility, vystupne barierya bariery zmensovania odvetvia, struktura
nakladov, vertikalna integracia, globalizacia.5 konkurencnych sil horizontalnej
a vertikalnej konkurencii – 5 hybnych sil
odvetvia ovplyvnujucich jeho atraktivnost: 1. riziko vstupu novych podnikov
(s hlad zdrojov vstupnych barier): vyhodu z velkosti, diferenciacia produktu,
kapitalova narocnost, jednorazove naklady, pristup k distribucnym kanalom,
vladna politika, nakladove vyhody, ocakavana reakcia konkurentov. 2. riziko rastucej sily a kompetentnosti zakaznikov, 3. hrozba substitucnych vyrobkov, 4, riziko konkurencnej
rivality (konkurenciu mozu vytvarat pocet a odlisnost konkurentov, miera rastu
odvetvia, fixne a skladovacie naklady, diferenciacia vyrobkov, bariery vystupu z
odvetvia) 5. riziko rastucej sily dodavatelov.
2.4 kategorie konkurencie odvodene od koncepcie produktovej substitucie
– podla
segment znacka, podla produktovych tried,podla
nositelov funkcii, podla generickych produktov. Strategicke skupiny – skupiny
podnikov kt v najdolezitejsich bodoch sleduju rovnaku alebo velmi podobnu
strategiu: uplatnovanie podobnych mark strategii v danom case, podobne
charakteristiky, disponovanie podobmyni schopnostami a cielmi. Charakteristicke znaki strategickych skupin:
1.Bariery mobility – tri oblasti vzniku: trhove aspekty, ramcove podmienky v
odvetvi, strukturalne znaky samostatneho podniku, 2. Velkost ich vyjednavacej
sily, 3.Hrozba zo strany substitucnych produktov, 4, konkurencia medzi firmami.
Mozne konkurencne postavenia
podnikov na trhu: dominantne, silne, vyhodne,
udrzatelne, slabe, neudrzatelne. Pri analyze konkurencie je vhodne sledovat:
podiel na trhu (share of market), podiel na povedomi ( share
of mind), podiel na lojalite, oblube u zakaznikov (share of heart).Profily
reagovania konkurenta: pomaly konkurentselektivny konkurent, agresivny, utocny
konkurent, stochasticky konkurent.
4,Tvorba konkurencnych
strategii
Konkurencne strategie podla M.
Portera:
nakladove vodcovstvo, diferenciacia(doraz na konkretny
nastroj ci prvok mark mixu, kt zakaznik povazuje za dolezity a zaroven
poskytuje racionalnu zakladnu pre ziskanie konkurencnej vyhody), koncentracia a
specializacia. Dvojite strategie: outpacing (strategia predbehnutia), strat
cena-mnozstvo.
Miles & Snow: defender, avalyser,
prospector, reactor
Kotler & Bluniel:vodca na trhu (40%), vyzyvatel
(30%), spoluputnik (20%), strbinar (10%)
6 defenzivnych strategii vodcu na trhu: pozicna obr, bocna obr, obr preventivnym uderom,
protiofenzivna obr, mobilna obr, ustupujuca obr.
5 utocnych strategii vyzyvatelia:
frontalny utok, bocny utok, utok obkolesenim, utok obchvatom, technologicky
utok, partizansky utok?
4 strategickych spoluputnikov:
upravovatel, imitator, klonovatel, podvodnik.
Strbinar – mensia firma, posobi len na urcitych ciastkovych trhoch. Obsadzuju
trhove strbiny, ktore uspesne obsluhuju prostrednictvom roznych typov
specializacii. Strbina musi byt dostatocne velka (rentabilna), mat
dostatocny rastovy potencial, nesmu o nu mat zaujem velki konkurenti.
Specializuju san a konecneho uzivatelia,, vertikalnej
specializacie, spec na objednavky, sluzby, distribucna specializacia.
6. Co sa zmenilo v produktovej strategii podnikov
Produktova strategia – sposob koordinacie
rozhodnuti ktore sa tykaju predovsetkym vlastnosti produktu,
kvality, vyhotovenia, design-u, znacky, obalu, etikety a sluzieb podpporujucich
product.
Inovacna
politika je rozhodujucou sucastou produktovej strategie podniku; inovacia
predstavuje kreativny process, vysledkom ktoreho je invencia a
implementacia novych napadov.
Nove produkty – originalne produkty, produkty nove pre vyrobcu,
rozsirenie existujuceho radu produktov, zdokonalenie existujuceho produktu,
rozsirenie aplikovanych moznosti podnikovych produktov.
Inovacny process – zrod napadov,
predvyber napadov, spracovanie a testovanie koncepcie (myslienka, koncepcia
produktu, image produktu), spracovanie marketingovej strategie, podnikatelska
analyza, vyvoj produktu, testovanie na trhu,
komercionalizacia.
Dizajn -> obal musi: pritazovat
pozornost, predvadzat product, zdoraznovat podnikovu identitu, splnat
poziadavky zakona, splnat poziadavky ziv prostredia, ochrana pri skladovani a
preprave, cena
9 faktorov pre uspech inovacii
sluzieb:
moznost racionalizacii obchodneho modelu, rozsiahly manazment spotrebitelskeho
zazitku, investicii do vykonnosti zamestnancov, diferenciacia znacky,
inovativny sampion, vacsi uzitok pre zakaznikov, realizovatelnost, priebezna
strategicka inovacia.
Znacka: meno, nazov, znak, zmyslom je
odlisenie vyrobkov & sluzieb od konkurencie.
Pozostava z : identifikovatelnosti, entity,
specifickeho prislubu, hodnoty (charakteristiky & pridane hodnoty). Znacka
musi dalej splnat nasledujuce podmienky: product vysokej kvality, dodatocne
sluzby na najvyssej urovni, prvy na trhu = tvorba
uspesnej znacky, odlisnost & specificky prinos, dlhodoba & trvala
komunikacna podpora, pri sluzbach ->
interny marketing.
Znacka
poskytuje: funkcny uzitok,
emocionalny uzitok, uzitok zo sebavyjadrenia. Spotrebitelia podla intensity
vztahu k znacke: ignorant, neveriaci, vahajuci, veriaci, milujuci. Znaky
najhodnotejsich znaciek sveta: poznanie,
konzistentnost, emocie, jedinecnost, prisposobilost. Rozhodnutia v procese budovania
znacky: rozh. o znacke, o sponzorovi (zn vyrobcu,
dictributora, kombinovana znacka, licencna znacka),o type znacky (individualna
znacka, vseobecna rodinna znacka pre vsetky produkty, samostatna rodinna znacka
pre produkty, kombinacia mena podniku I individ. znacky. menom), o strategii
riadenia (rozsirenie produktoveho radu, rozsirenie znacky, multiznacky, nove
znacky, spojene znacky), o zmene pozicie znacky.
Strategia tvorby znacky: 1. vyber mena znacky:
premietnutie vlastnosti prod alebo sluzby, lahko vyslovitelny, rospozn a zapom
nazov, character. odlisovacia funkcia, lahko
prelozitelny nazov, reg a pravna ochrana. 2. Tvorba identity znacky: atributy,
prinosy, podnikove hodnoty, osobnost, uzivatelia. Zakl perspektivnej identity
znacky: zn ako product, ako organizacia, ako osoba,
ako symbol.
Subor nastrojov k posilneniu image-u
znacky:
inherentne slovo, slogan, farby, symboly a loga, subor historiek.
Poziciovanie znacky->presvedci zakaznika
ze pre danu znacku neexistuje rovnocenny substitut.Sposoby: na zaklade benefit,
atributov,cielenia,ceny,distribucie,pouzitia/aplikacie.
Rebranding – process ked zacneme
product s istou znackou distribuovat pod odlisnou identitou. Identitu
podniku meni ciastocne alebo uplne. Robi sa prostriednictvom
zmeny sirky alebo hlbky znacky, inovaciou, repositioningu, revitalizacie.
7.Marketingova logistika – tovarova logistika
Logistika – disciplina, zaobera sa celkovym planovanim, optimalizaciou, koordinaciou,
synchronizaciou a kontrolou aktivit, kt zretazenie results in dosiahnutie
konecneho efektu.
Marketingova logistika – planovanie,
implementacia a kontrola fyzickeho toku materialov, hotovych produktov taka by sa splnili poziadavky zakaznika a ziskovosti. Struktura marketingovej logistiky: oblast
nakupu a predaja obch. podniku, oblast zasobovania,
odbytova logistika. Moderne trendy v
logistike:Supply Chain Management (koordinovana
spolupraca dodavatelov, producentov a obchodu v tovarovej logistike), Efficient
Consumer Response (efektivna reakcia na poziadavky a dopyt spotrebitelia) ->
zahrna strategie: efficient replenishment (doplnovanie zasob), efficient
assortiment, efficient promotion (ef. komunikacne aktivity), efficient product
introduction (ef. zavadzanie produltu na trh), Category Management: process
kooperacie medzi vyrobcami a obchodom, spotr. D (celkove naklady na distribuciu) sa stave centrom rozhodovania a cinnosti
vsetkych zainteresovanych podnikatelskych subjektov. Cielom je upevnit vztahy
medzi dodav a maloobchodnikom, vytvorit vyssi nakupny comfort pre zakaznika.
D=TC na prepravu+TFC na skladovanie + TVC na
skladovanie + C na ciste obraty z dovodu AV oneskorovania dodavok.
Objednavkove obdobie: vsetky cinnosti medzi
podanim objednavky a dodavkou tovaru prijemcovi. Dodavkovy cas: casove rozpatie medzi
prevzatim a splnenim dodavky. Dodavkova
pripravenost: schopnost realizovat v def casovych usekoch a dod mnozstvach objednavky. Dodavkova spolahlivost: stupen spolahlivosti, ktorym sa splnaju dodavky. Objednavkova pripravenost: stav zasielky
pri jej prichode do skladu zakaznika. Dodavkove
modality: pisane a penisane pravidla v obrate tovaru v styku so zakaznikom. Skladové hospodárstvo - Zahŕňa procesy preberania tovaru z výroby,
vlastných alebo iných skladov až po odovzdanie tovaru do skladov zákazníka.Cieľ odbytu pre logistiku je splnený až vtedy, keď tovar patrí zákazníkovi a keď za
tovar a službu zákazník zaplatil.
Skladový systém - výpočet počtu
skladov, ich centralizáciu alebo decentralizáciu, alebo mix-systémy, typy
skladov ako technické, halové, výškové, prevádzkové zásobovacie sklady, sklady
pre komisionovanie atď.Organizácia
prevádzky skladov - plánovanie a
organizáciu priebehu skladových operácií, integráciu činností vo vnútornom
usporiadaní, dodacie časy , automatizáciu procesov atď. Skladovaním - činnosť tvorby a udržiavania zásob. Zahrňuje všetky rozhodnutia týkajúce sa stavu zásob a faktorov, ktoré ovplyvňujú ich výšku.
Skladovanie zásob - funkcie:prekleňovacia funkcia vyrovnáva kolísanie
v oblastiach nákupu, výroby a predaja. poistná funkcia – zásobovanie pri neočakávanom zvýšení dopytu,triediaca funkcia – triedenie zásob
podľa ich významovej dôležitosti pre tvorbu obratu firmy a dodávkovej služby zákazníkom,ponuková, predvádzacia funkcia – súčasť
ponukového procesu predaja,špekulatívna
funkcia – špekulatívne nákupy
realizované pri očakávaní budúceho zvyšovania cien.Z hľadiska spotrebiteľa :funkcia flexibility – pružného prispôsobovania sa požiadavkám
spotrebiteľov a zosúladenia ponuky a dopytu,funkcia rýchlosti dodania – rýchle dodanie tovaru zákazníkovi zo
skladu, rýchle skompletovanie dodávky na základe objednávky zákazníka,substitučná funkcia – v prípade
nedostatku určitého druhu tovaru ponúknuť zákazníkovi substitučný produkt,
ktorý je momentálne na sklade. Distribučné centrum je zamerané na spotrebný tovar a logistické centrum na všetok
tovar vo väzbe na domácich i zahraničných dodávateľov a odberateľov.
Distribučné centrum je jednak metóda distribúcie a tiež veľkoplošný,
veľkokapacitný sklad vybavený špičkovou technológiou, informačným a
komunikačným systémom, ktorého činnosť
je orientovaná na: minimalizáciu potrebnej skladovej plochy pre jeden druh
tovaru (sortiment), na minimalizáciu času potrebného na skladovanie, na prijímanie
dodávok tovaru od rôznych dodávateľov a na minimalizáciu času ,na vybavovanie
objednávok rôznym zákazníkom. Úlohou distribučného centra nie je skladovanie,
ale manipulácia s tovarom a jeho transformácia. Pre túto činnosť sa používa
odborný výraz cross-docking.
Rozhodovanie
o výške zásob.Zásoby - určitá časť vyrobených
úžitkových hodnôt, ktoré sú dočasne vyňaté z kolobehu smerujúceho k uspokojeniu
určitých potrieb. ide o dva dôležité rozhodnutia:
1)
kedy treba doobjednať a 2) aké veľké množstvo tovaru treba doobjednať.
Vybranie vhodneho typu dopravy na
zaklade: rychlosti,frekvencie dodavok, spolahlivosti, vhodnosti, dostupnosti,
nakladov, ceny.
Vyhody viacdimenzionalneho
marketingu: zvysenie pokrytia trhu, znizovanie distribucnych nakladov,
prisposobenie na zakaznika v predaji.
5 uloh kt
mozu zaujat clenovia distribucnej cesty pocas posobenia na trhu: insideri, bojovnici,
komplementari, vonkajsi inovatori,etc.
Sposoby
riadenia konfliktov: prijatie nadradenych cielov, vymena pracovn. medzi
8.
Ako urcit spravnu cenu?
Interné faktory ovplyvňujúce
rozhodovanie o cenách
Ciele marketing - Príklady vzťahov všeobecne platných firemných cieľov a ceny: Prežitie, Maximalizácia bežného zisku,Maximalizácia trhového podielu, Vodcovstvo v oblasti
kvality produktov.
Stratégia marketingového mixu
- Ak je cena kľúčovým faktorom na určenie pozície, potom
bude práve ona silne ovplyvňovať rozhodnutia o ostatných prvkoch
marketingového mixu.
Náklady
Externé faktory ovplyvňujúce
rozhodovanie o cenách
Trh a dopyt - Náklady
vymedzujú dolnú hranicu cien, kým trh a dopytu hornú hranicu cien. Aby sme
identifikovali skutočný vzťah medzi cenou a dopytom je treba určiť cenovú
citlivosť dopytu: Vplyv mimoriadnej
spotrebiteľskej hodnoty, Vplyv
povedomia o existencii substitútov,Vplyv obtiažnej porovnateľnosti,Vplyv pomeru ceny k celkovým výdajom, Vplyv už skôr vynaložených nákladov,Vplyv závislosti ceny a kvality
Ceny
a ponuka konkurencie - Firma potrebuje
poznať cenu a kvalitu každej ponuky konkurenta.
Firma potrebuje tiež odhadnúť reakciu konkurencie na
jej cenu
Ostatné
faktory vonkajšieho prostredia - inflácia, boom alebo recesia, úrokové sadzby.
Všeobecné prístupy k určovaniu cien – 1.Nákladovo orientovaná tvorba cien
(Tvorba
cien prirážkou) 2.Ceny orientované na zákazníkov(kupujúceho vnímanie hodnoty)3.Ceny založené na konkurencii:
Špecifiká tvorby cien produktového mixu
Pri určovaní cien produktového
radu musí manažment rozhodnúť o odstupňovaní cien jednotlivých
produktov. Cenové stupne by
Stanovenie cien nepovinného
príslušenstva. Mnohé firmy ponúkajú spolu s hlavným
produktom výberové alebo doplnkové sprievodné produkty. Určovanie cien týchto doplnkov je problém cenníkových cien.
tanovenie cien komplementárnych
produktov. Firmy, ktoré produkujú výrobky využiteľné len
spolu s hlavným produktom, uplatňujú stanovenie cien komplementárnych produktov
(žiletky, filmy do kamery a software počítačov).
Stanovenie cien vedľajších
produktov. Stanovenie cien produktových súborov.
Cenová diferenciácia: 1.Cenová diferenciácia podľa spotrebiteľských segmentov
2. podľa
modifikácii produktu 3, podľa
miesta 4 podľa času
Tvorba cenovej stratégie v rámci cenovej politiky podniku sa tiež výrazne líši v závislosti od toho, v akom štádiu sa
produkt nachádza: Štádium uvedenia produktu na trh.
Štádium rastu produktu. Štádium
zrelosti. Štádium nasýtenia Pokles a úpadok.
9.Efektivne riadenie procesov predaja
Novy model: 40% - budovanie
atmosfery dovery, 30% - odhalenie skutocnych potrieb zakaznika, 20% - predajna
prezentacia, 10% - uzatvorenie zmluvy.
Merchandising – zaobera sa spravnym sposobom vystavenia tovaru, koncepcia optimalnej
prezentacie tovaru a komunikacie na mieste predaja.
Predaj – umenie ziskavat
zakaznikov, resp. presvedcovat ludi ze prave dany vyrobok alebo sluzba ma ovela
vyssiu hodnotu nez jeho cena. Formy predaja – v maloobchode, osobny predaj,
telefonicky predaj, predaj na veltrhoch a vystavach,
online predaj
10. Otestujte vztah a implementujte rozhodnutia do praxe
Pri implementacii mark. planu: segm trhu,
zakaznicke potreby, poznanie hlavnych konkurentov, zam, dodavatelia, distrib
& zak partneri, system odhalovania prilezitosti, mark planovaci system,
kontrola mixu produktu a sluzieb, vybudovanie silnej znacky prostrednictvom
najefekt kom kanalov, marketingove vedenie, technologii zariadenia -> konk. vyhody.
Pre rezervaciu miesta v
konkr casopise alebo novinach treba brat do uvahy: cenu za
inzerciu, umiestnenie inzeratu, graficku upravu inzeratu, podtvrdenie rezerv
miesta, dokladovy vytlacok. Dobry
akcidentovy inzerat: zahlavie inzeratu, vizualna schema, hlavny ciel
inzeratu, vyzva na akciu, nazov, adresa, logo.
11.Marketingovy
audit –
nastroj zvysovania marketingovej vykonnosti org.Komplexne, systematicke,
nezavisle a pravidelne hodnotenie market. prostredia
organiazacie, jej cielov, strategii a aktivit; Ciel: urcenie problemovych oblasti, prilezitosti a navrhnutie
opatreni, kt by viedli k rastu marketingovej vykonnosti organizacie;
Ostatne typy auditu: audit financnych
vykazov, audit zhody, audit operacii a audit
vykonnosti. Zlozky mark auditu: audit mark prostredia, strategii,organizacie,systemov,productivity,funkcii.
Mark audit mozno zostavit
niekolk sposobmi: auto audit, horizontalny audit, vertikalny audit, jednozarove
zostavenie aud komisie v ramci org, vonkajsi audit. Pred zahajanim mark auditu
je potrebne zistit ci su mark planovaci system, mark informacny system a mark
kontrolny system zavedene a funkcne.
Riziko auditu – pravdepodobnost ze
urcita udalost alebo jav bude mat negativny dopad na
overovany subjekt, uzivatelia alebo auditora. Hodnotiace kriteria mark auditu musia vykazovat nasledne znaky:
spolahlivost, objektivita, uzitocnost, dobru definovatelnost, dostupnost,
komplexnost, akceptovatelnost.
Standardna struktura
auditorskej spravy obsahuje: resume, uvod, koncepciu auditu, opis predmetu auditu,
zistenia auditu, zavery auditu, odporucania pre auditovany subject a navrh
opatreni.
Volba auditorskej spravy: informacie o tom, co
audit zistil, presvedcenie uzivatelia spravy o dolezitosti zisteni, privedenie
mng-tu k zmenam a napravam.